Kalbėti apie savo studiją yra šiek tiek (net ne šiek tiek –
o labai) pretenzinga.
Pretenzinga dėl kelių priežasčių. Pirma, šiaip nesinori
kišti čia savo asmens. Kaip ir buvo nusibrėžtas tikslas aprašyti kitų menininkų
darbo vietas, jų studijas ir laboratorijas. Tad prie ko čia aš? Antra,
piešdamas ar tapydamas taip nesijaučiu, bet lįsdamas į viešumą su savo darbais,
visuomet įlendu į šarlatano kailį...
Ai, bet užtenka čia tų pasiaiškinimų. Norėjau, tai parašiau...
Galų gale - einant į kitų studijas, reikia parodyti ir savąją.
Štai toks vaizdas atsiveria, atidarius duris. Dešinėje kabo moteriškas chalatas. Juo bandžiau rengtis tapydamas. Tačiau nepatinka visokie paruošiamieji darbai. Norisi iš karto griebti teptuką ir kažką daryti. O tie visi rengimaisi, persirenginėjimai tik erzina. Kairiau, už pirmojo statramsčio - indelis nuo raugintų kopūstų su užmerktais dažais. Tingiu juos nuolat plauti - nors ir žinau, kad tai neprofesionalu. Kopėčios tolumoje remiasi į palubėje esantį nedidelį langelį, pro kurį nieko nesimato (užkaltas plokšte su skylėmis), bet sklinda garsai.
Pretenzinga kalbėti apie savo studiją dar yra dėl to, kad
tikrosios studijos net ir neturiu. Esu menininkas (jeigu toks esu) nomadas – man net ir patinka
indėniškas požiūris į aplinką. Nereikia prisirišti prie konkrečios vietos ir
laikyti ją absoliučiai sava. Taip ir su studija – dirbtuvė yra ten, kur įsikuriu
dirbti. To ir užtenka.
Tad dabar, jau kelerius metus viena iš dirbtuvių yra beveik
konspiracinė. Darbuojuosi vienoje palėpėje. Visuomet jaučiu šios vietos
laikinumą – iį dalies tai yra gerai, nes priverstas neapsikrauti nereikalingais
daiktais. O šią ypatybę vertinu.
Iš nereikalingų objektų paminėčiau palėpėje numestas dėvėtas
padangas ar „užkaltą“ tojotos motorą (sukišau į šią bėdą daug pinigų – net visą
stipendiją).
Čia esama daug minusų. Štai, nėra natūralaus apšvietimo. Bet
yra net dvi lempos! Žiemą čia klaikiai šalta – taip pat kaip lauke. Bet yra
šalikas ir pirštinės – dirbti apsirengus kailiniais, paltu ar bent striuke nėra
patogu. Vasarą oras šioje studijoje nežmoniškai įkaista. Bet karštį dar kol kas
toleruoju.
Dar toks minusėlis –kažkokios kreidinės grindys. Jų dėka
išėjęs iš studijos palieku pilkšvus pėdsakus.
Bet toliau eina vieni pliusai.
Mane tenkina studijos dydis – jos erdvė. Žinoma, tai ne Immendorffo
„cechas“, tačiau didesniems formatams vietos užtenka. Pastebėjau, kad studijos
mastelis ir kitokios darbo sąlygos (ramybės buvimas arba nebuvimas) diktuoja
paveikslų dydžius.
Daugiau čia beveik nieko ir nėra. Keletas darbų, užmerkti
šepečiai, chalatas, kurio nenaudoju (ir dėl to nuolat išsipeckioju dažais –
rankas, drabužius, ypač kelnes, batus ir net nosį). Ko daugiau žmogui bereikia?
Baigti darbai. Du esantys arčiau - nauji. Rašymo metu jie išvažiavo į parodą Molėtuose. Aistė įkalbėjo ten daryti parodą, bambėdamas sutikau. Ne todėl, kad didžiuojuosi. Tiesiog po tų retų parodų labai išsimušu iš vėžių, negaliu nieko daryti ir kartais turi praeiti net pusė metų, kad normaliai įsivažiuočiau. pridengta yra "Deganti galva" - tuo darbu esu patenkintas.
Plastikiniame maiše laikomos padangos (vieną kaip tik suplėšiau, teks keisti), dėžėse - motoras dalimis. Kompiuteris ir sudaužytas akvariumas - šios palėpės senbuviai. Radau juos čia iš anksčiau.
Kairiau - du Aistės darbai. Ir palangė, kurią paėmiau žiemai sukūrenimui.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą